Hoe behaalt jouw accommodatie goede reviews?
1) Geef een juist en duidelijk beeld van de accommodatie
De foto’s en de beschrijving moeten goed laten zien hoe de accommodatie er daadwerkelijk uitziet. Het is daarom ook van cruciaal belang dat de accommodatie aantrekkelijk is ingericht en jouw gewenste doelgroep voorziet in hetgeen zij zoeken. Dit betekent ook dat eventuele minpunten duidelijk benoemd moeten worden. Bevat jouw accommodatie bijvoorbeeld een steile trap en moet deze worden beklommen om bij de slaapkamers te komen? Dan kan dit maar beter vooraf duidelijk zijn. Als een minder valide gast de accommodatie boekt en ter plekke ontdekt dat de woning niet toegankelijk is, dan zal je een slechte review ontvangen en heeft er iemand ook nog eens geen prettige vakantie. Dit kan beter voorkomen door dit soort zaken vooraf duidelijk te maken.
2) Richt de accommodatie in voor een specifieke doelgroep
Richt jij je bijvoorbeeld op (jonge) gezinnen? Zorg er dan voor dat er faciliteiten aanwezig zijn voor (jonge) kinderen, de tuin aantrekkelijk is voor kinderen, dat er veiligheidsmaatregelen zijn genomen voor kinderen en er kinderbedjes of stapelbedden aanwezig zijn. Kinderen blij, ouders blij.
3) Zorg voor goede informatievoorziening en uitmuntend contact met jouw gasten
Informeer vooraf de gasten goed met alle benodigde informatie. Waar kan geparkeerd worden, maak een goede routebeschrijving, wordt de accommodatie verhuurd met bedlinnen, handdoeken en keukenlinnen en biedt hulp aan als de gast vragen heeft. Goede communicatie en een juist verwachtingspatroon is een belangrijke factor in de mate van tevredenheid van gasten over de accommodatie.
Uiteraard zijn er nog meer zaken waar goed op gelet moet worden zodat gasten een uitmuntende ervaring beleven. Dit zijn enkele voorbeelden. Lees ook eens reviews van gasten op verschillende accommodaties om erachter te komen wat nog meer belangrijk is.